Mit tehetünk szívünk egészségéért?

A szív- és érrendszeri betegségek több áldozatot szednek Magyarországon, mint valamennyi más betegség, baleset vagy egyéb halálok együttesen, pedig ezek a betegségek jelentős része megelőzhető. Néhány tudatos életmódbeli változtatással többet tehetünk szívünkért, mint gondolnánk!

Iktassunk a mindennapjainkban minél több mozgást. A legideálisabb, ha heti 4-5 órát mozgással töltünk, legyen az futás, úszás, gyaloglás, torna, gyógytorna vagy séta. Már azzal is kedvező folyamatokat indíthatunk el, ha a napi rutinba iktatjuk be a testedzést. Járjunk kevesebbet autóval, busszal, ahová lehet, gyalog menjünk!

GyógytornaFigyeljünk oda az egészséges, változatos, vitamindús táplálkozásra. Gondoskodjunk megfelelő mennyiségű C-vitamin bevitelről, amivel a szervezet önvédelmi képességét tudjuk fokozni. Az egészséges, szívbarát étrendben jelentős szerepet játszik a vérzsírok szintjének karbantartása is, amit zsír- és koleszterinszegény, rostokban, tengeri halakban gazdag táplálkozással érhetünk el. Használjunk kevesebb sót az ételeinkbe! (Ajánlott bevitel napi 5g.)

Lehetőség szerinti próbáljunk stressz mentesen élni, vagy legalábbis tanuljuk meg néhány stressz kezelési technikát, mint a tudatos légzés, relaxáció. A különböző élvezeti szerek is fokozhatják a szívbetegségek kialakulásának esélyét, ezért kerüljük a kávé, alkohol, cigaretta, és drog használatát!

A már meglévő és ismert betegségekre is komolyan oda kell figyelni, leginkább a magas vérnyomásra és a cukorbetegségre. Tartsa be az orvosai utasításait, és járjon rendszeres ellenőrzésre. Székesfehérvári kardiológiai magánrendelésünkön szívesen fogadjuk, azokat a pácienseket is, akik fontosnak tartják az egészséges életmódot, és ennek érdekében szeretnék szakember tanácsát kérni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .